Multithumb found errors on this page:

Could not create image: /home/logsped3/domains/logsped.pl/public_html/cache/multithumb_thumbs/b_0_0_0_10_images_artykuly_11_17_daf_12hj343fr3233.jpg. Check if you have write permissions in /home/logsped3/domains/logsped.pl/public_html/cache/multihumb_thumbs/
b_300_0_16777215_00_images_artykuly_11_17_daf_12hj343fr3233.jpg
Na Konferencji ECG 2017 zorganizowanej przez Stowarzyszenie Europejskiej Logistyki Pojazdów firma IVECO przedstawiła swoje opinie na temat przyszłości zrównoważonego transportu.

Firma i-FAST Automotive Logistics, wchodząca w skład grupy FCA, jako pierwsza wykorzystuje Stralisy NP napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG) do transportu pojazdów. Po przebiegu ponad 600 000 km licząca 10 Stralisów NP flota i-FAST Automotive Logistics zużyła o 15% mniej paliwa w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w tradycyjne silniki Diesla. Na podstawie tych pozytywnych doświadczeń i-FAST AL podjęła decyzję o wprowadzeniu kolejnych 5 samochodów zasilanych LNG do swojego parku pojazdów od grudnia 2017 roku.

Na konferencji zaprezentowany został Stralis NP z silnikiem przystosowanym do zasilania LNG wraz z zabudową ROLFO EGO E3 przeznaczoną do transportu samochodów. Dzięki współpracy IVECO i ROLFO od grudnia 2017 roku wszystkie europejskie firmy zajmujące się transportem samochodów i zainteresowane zrównoważoną logistyką będą mogły testować nowe rozwiązanie.

Firma IVECO wzięła udział w Konferencji ECG 2017 w Brukseli, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Europejskiej Logistyki Samochodów, gdzie przedstawiła swoje opinie na temat przyszłości zrównoważonego transportu. Na konferencji IVECO zaprezentowała także model Stralis NP zasilany LNG i przystosowany do eksploatacji na długich trasach, w wersji przeznaczonej do transportu gotowych pojazdów.

Odpowiadając na zainteresowanie bardziej zrównoważoną logistyką wyrażane przez branżę motoryzacyjną, firma IVECO nawiązała współpracę z ROLFO — jednym z czołowych przedstawicieli tego sektora — aby zaproponować użytkownikom platform do przewozu samochodów możliwość testowania Stralisa NP zasilanego LNG. Samochód wyposażony w osprzęt ROLFO EGO R3 najnowszej generacji może obsługiwać międzynarodowe trasy w całej Europie.

W 2016 roku firma i-FAST Automotive Logistics, wchodząca w skład grupy FCA, jako pierwsza w sektorze zaczęła eksploatować samochody ciężarowe Stralis NP zasilane LNG do transportu pojazdów. Jej przedstawiciele opowiadali o swoich doświadczeniach po pierwszym roku użytkowania Stralisów NP.

Marco Simone Zanna, dyrektor generalny i FAST Automotive Logistics, powiedział: „Po roku od podpisania umowy z IVECO dziesięć Stralisów NP zasilanych LNG przejechało ponad 600 000 kilometrów. Na tym dystansie samochody zużyły o 15% mniej paliwa w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. Przekłada się to na znaczne oszczędności pod względem kosztów paliwa oraz istotne korzyści dla środowiska. Stosowanie czystego paliwa w tych pojazdach powoduje ograniczenie emisji w stosunku do limitów określonych w normie Euro VI. Skala redukcji wynosi 99% dla cząstek stałych, 60% dla NOx oraz do 95% dla CO2 w przypadku stosowania skroplonego biometanu. Ponadto użytkowanie Stralisów NP znacznie zmniejsza zanieczyszczenie hałasem na terenach zurbanizowanych. Te znakomite wyniki stanowią nasz wkład w budowę zrównoważonego transportu".

Pojazdy były wykorzystywane do transportu samochodów osobowych i dostawczych, charakteryzując się dobrymi parametrami pod względem ładowności i elastyczności. Oferują one zasięg do 1500 km przy średniej prędkości zbliżonej do ich dieslowskich odpowiedników na wszystkich rodzajach tras. Ponadto dzięki szybkiej rozbudowie sieci tankowania LNG w całej Europie 10 Stralisów NP jest regularnie wykorzystywanych do realizacji dostaw we Włoszech, Francji, Belgii, Niemczech i Szwajcarii.

Wobec tak obiecujących wyników i-FAST Automotive Logistics postanowiła zwiększyć swój park pojazdów o pięć kolejnych Stralisów NP w 2017 roku. Łącznie firma będzie dysponowała zatem piętnastoma ekologicznymi pojazdami zasilanymi wyłącznie gazem ziemnym.

Konferencja ECG 2017 zorganizowana pod hasłem „Cyfrowe rewolucje w czasach politycznych zawirowań" była okazją do dyskusji o głównych czynnikach zmian w branży motoryzacyjnej, od digitalizacji po redukcję emisji. Clement Chandon, dyrektor ds. rozwoju działalności IVECO w segmencie gazu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, podkreślił w swoim wystąpieniu rolę gazu ziemnego w okresie przechodzenia na inne źródła energii w sektorze transportowym. Powiedział on między innymi: „W związku z przyspieszeniem dekarbonizacji działanie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju szybko staje się ważnym elementem przewagi konkurencyjnej w branży transportowej. Firma IVECO, mająca ponad 20 letnie doświadczenie w rozwijaniu technologii opartych na gazie ziemnym, jest naturalnym partnerem dla wszystkich przedsiębiorstw starających się świadczyć usługi logistyczne w bardziej zrównoważony sposób. Specjalnie z myślą o nich oferujemy, we współpracy z ROLFO, pierwszy testowy samochód ciężarowy w Europie".

„Dysponujemy teraz szerokim doświadczeniem w logistyce pojazdów z wykorzystaniem samochodów ciężarowych zasilanych LNG. Naszą transformację rozpoczęliśmy w 2015 roku od analizy dostaw i dystrybucji oraz logistyki części zamiennych w całej grupie CNH Industrial. Do dziś ponad 150 samochodów ciężarowych Stralis LNG jest wykorzystywanych codziennie do zaspokajania naszych potrzeb logistycznych, a ponad 300 takich samochodów zostało zamówionych przez naszych partnerów logistycznych. Chcielibyśmy, aby do końca 2018 roku liczba ta wzrosła do 650."

W związku z tym 6 listopada w Ulm firma IVECO, wspólnie z CNH Industrial i FCA, zorganizowała specjalne wydarzenie dla firm specjalizujących się w logistyce pojazdów. Zaproszeni użytkownicy flot mogli przetestować pojazdy z oferty Natural Power oraz dowiedzieć się więcej o zobowiązaniach CNH Industrial i FCA na rzecz zrównoważonej logistyki.

IVECO jest dziś jedynym producentem posiadającym w ofercie pełną gamę modeli napędzanych gazem ziemnym, w skład której wchodzą samochody dostawcze, samochody ciężarowe do przewozów długodystansowych i autobusy. Ponad 22 000 sprzedanych egzemplarzy daje marce pozycję absolutnego lidera rynku i technologii w segmencie pojazdów użytkowych napędzanych gazem.