Multithumb found errors on this page:

Could not create image: /home/logsped3/domains/logsped.pl/public_html/cache/multithumb_thumbs/b_0_0_0_10_images_djmediatools_28-relacja-z-konferencji-transport-manager-meetings_1.jpg. Check if you have write permissions in /home/logsped3/domains/logsped.pl/public_html/cache/multihumb_thumbs/
b_300_0_16777215_00_images_djmediatools_28-relacja-z-konferencji-transport-manager-meetings_1.jpg
Piąta tegoroczna konferencja Transport Managera, była jednocześnie prapremierą najmłodszego dziecka wydawnictwa Media4Business. Chodzi o dwumiesięcznik Logistics Manager, którego prewydanie po raz pierwszy ujrzało światło dzienne właśnie na tym wydarzeniu. Wśród tematów prelekcji znacznie więcej było wystąpień mocno zakorzenionych w logistyce. Wśród prawie 300 uczestników konferencji pojawiło się wiele nowych twarzy – reprezentantów branży stricte logistycznej.

Spotkanie rozpoczęliśmy od panelu dyskusyjnego pt. „Dogmatyka kosztowa wobec dostawców – jak bat staje się pętlą”. Dyskusję poprowadził, znany ekspert  branży logistycznej, Tomasz Sączek z firmy Teslog. Do stołu prezydialnego zostali zaproszeni: Piotr Sędziak z ABC Data, Krzysztof Witos, ekspert w zakresie zarządzania logistycznego i TSL, Marcin Klimaszewski z Cloud Pack, Tomasz Lisowski, dyrektor transportu w Carrefour Polska, Marek Wróbel z Poczty Polskiej i Grzegorz Woelke, prezes zarządu spółki VIVE Transport. Paneliści omawiali trudne relacje na linii zleceniodawca transportowy – przewoźnik. Debata zostanie szeroko omówiona w najbliższym numerze Transport Managera w dziale Logistyka.

Następnie Łukasz Włoch z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców, przybliżył nowe regulacje i nadchodzące zmiany w rozliczaniu odpoczynków tygodniowych kierowców. Marcin Kutzmann z platformy TimoCom starał się odpowiedzieć na pytanie „Jak zaplanować nieprzewidywalne, czyli co platforma transportowa może zaoferować logistyce?” Kolejny prelegent - Patryk Grzelak z firmy interLAN omówił aplikacje mobilne w logistyce i transporcie, czy są one chwilowym zachwytem czy naturalnym elementem rozwoju firmy transportowej i logistycznej. Z ogromnym zainteresowaniem spotkało się wystąpienie prof. Andrzeja Blikle. Mówił o turkusowych firmach XXI wieku, w których panuje: współpraca zamiast rywalizacji, odpowiedzialność zamiast systemów motywacyjnych i odrzucenie zasad korporacyjnych.

Dawid i Goliat

Na przerwie kawowo-networkingowej, uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z szeroką ofertą partnerów konferencji – dostawców produktów i usług dla sektora transportowo-logistycznego. To dzięki nim konferencje Transport Manager Meetings mogą być bezpłatne dla czytelników naszych czasopism. Wśród partnerów konferencji byli i tacy, którzy nie wygłaszali prelekcji. Były to firmy: Bank Serwis, Carrefour, DKV Euro Service Polska, Infracht, Marcos Bis, Poczta Polska, Trans Poland/Trans Logistica, Trimble Transport & Logistics, Wtransnet

Drugi blok prelekcji rozpoczął dr Wojciech Piotrowicz z Uniwersytetu w Oxfordzie i Hanken School of Economics w Helsinkach. Zagadkowy tytuł jego prelekcji brzmiał „Dawid i Goliat, logistyka i technologia, jako narzędzia konkurencji małych przedsiębiorstw handlowych”. Z kolei Maciej Majdax z Iveco Poland omówił „Zrównoważony transport w przestrzeni miejskiej”. Kamil Korbuszewski z Gbox przedstawił „Obszary optymalizacji kosztowej w firmie transportowej”. Natomiast Łukasz Chwalczuk z kancelarii prawnej Iuridica, przedstawił przyszłoroczne „Rewolucyjne zmiany w zasadach mocowania i zabezpieczania ładunków, które dotkną zarówno firmy transportowe, spedycyjne, jak i nadawców”. Marcin Fornal z firmy Euromaster przedstawił „Wpływ opony na koszty przedsiębiorstwa”.

Zwracać czy nie zwracać – oto jest pytanie …

Gdy umilkły dyskusje, toczone podczas drugiej przerwy kawowo-networkingowej w foyer sali konferencyjnej, Daniel Żórawski z firmy Transics a WABCO Company powiedział do zebranych: „O ciągniku wiesz już prawie wszystko, a co wiesz o swojej naczepie i ładunku?” Na to pytanie odpowiedział podczas swojej prelekcji.

Co to jest Blockchain? Wielu o tym słyszało, ale nie wie z czym to się je, a jest to rewolucja w rozliczeniach finansowych, ściśle związana z zaufaniem w sieci. Temat omówił Ernest Frankowski z globalnej firmy doradczej Deloitte. Martin Pfnür z Kancelarii Balduin Pfnür & Partner z Görlitz i Berlina starał się odpowiedzieć na iście hamletowskie pytanie -

Zwracać czy nie zwracać palety w Niemczech? Tak czy inaczej, najlepiej zawrzeć w umowie przewozowej tzw. klauzulę paletową. Z kolei Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska, mówił o przyszłości europejskiego rynku transportowego, która de facto znajduje się w rękach brukselskich urzędników. Omówił możliwe scenariusze dla branży przewozowej.

„W cieniu wypalenia, przepracowania lub zniechęcenia – jak zbudować nowy porządek w firmie – zanim podejmiesz decyzję o ucieczce w Bieszczady”. O dokonaniu zmiany mentalnej w zarządzaniu i traktowaniu swojej firmy mówił Robert Noworolski z firmy Quest Change Managers.

ZUS odmawia wydawania zaświadczeń A1

Po przerwie obiadowej, ostatni blok prelekcji rozpoczął Michał Stachowski z firmy Coface. Opowiedział o zabezpieczeniach należności transportowych przed i w trakcie windykacji. Jak zawsze na naszych konferencjach, garść najświeższych informacji z unijnych salonów przybliżyła słuchaczom mec. Joanna Jasiewicz z polskiego oddziału paryskiej kancelarii prawnej Gide Loyrette Nouel. Z kolei Małgorzata Brańska, Group Data Protection Officer w firmie Crowe Horwath Poland, omówiła „Jakie zmiany dla sektora TSL przyniesie RODO - nowe unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które zacznie obowiązywać 25 maja 2018 r.

Z ogromnym zainteresowaniem spotkała się, wygłoszona niezwykle dynamicznie przez mec. Karolinę Schiffter z Kancelarii Prawnej Raczkowski & Paruch, prelekcja pod tytułem „Co zrobić, gdy ZUS odmawia wydania druku A1? Prawne aspekty zatrudniania kierowców ze wschodu”. Konferencję zakończyło wystąpienie Rafała Pogorzelskiego z kancelarii doradztwa podatkowego Jamróz i Pogorzelski, który omówił najnowszy pomysł rządu na skuteczniejsze ściąganie podatku mVAT – „Split payment - mechanizm podzielonej płatności w VAT – konsekwencje praktyczne dla firm transportowych”.

Już tradycyjnie konferencję zakończyło rozlosowanie nagród wśród najbardziej wytrwałych uczestników konferencji. Cieszy, że na warszawskiej konferencji zjawiło się wiele osób ściśle związanych ze środowiskiem logistycznym. Wszystko za sprawą inauguracji Logistics Managera. Na konferencje stricte logistyczne zapraszamy od 2018 r., a do udziału w ostatniej konferencji Transport Managera zapraszamy 12 grudnia do Gdańska, gdzie – jak zawsze - nad samym morzem Bałtyckim, kończymy całoroczną serię Transport Manager Meetings.
źródło: transport-manager.pl