b_300_0_16777215_00_images_artykuly_12_17_scania_1125fg334553543.jpg
Od 2011 roku przyznawana jest nagroda “Master Truck of the Year”, a sam konkurs organizują dziennikarze branżowi Rzeczypospolitej Polskiej. Pomysłodawcą solidnej statuetki był redaktor Andrzej Wachowski, a ta przyznawana zostaje jako nagroda główna dla zwycięzcy. Ten wyłaniany spośród  samochodów ciężarowych o DMC od 7,5 tony wzwyż. Pojazd oczywiście musi być w aktualnej ofercie handlowej producenta stającego do konkursu. Od początku działania konkursowej kapituły, w plebiscycie aktywny udział bierze wielu dziennikarzy branżowych. Wspólnie obradują najznamienitsi specjaliści od motoryzacji ciężkiej, między innymi redaktorzy takich czasopism, jak: Ciężarówki, Polski Traker, Przewoźnik, Trailer Magazine, Transport Polski, Transport Technika Motoryzacyjna, Samochody Specjalne, oraz portale 40-TON.net, gazeo.pl i redakcje programów: Na Osi, tele 5 i MotoWizja. Inicjatywę od zarania wspomaga firma Continental.

Marcin Cywiński Marketing i PR Dział Opon Użytkowych Continental Opony Polska -od lat wspieramy nagrodę Dziennikarzy RP. Jest to nagroda, która już w tej chwili ma charakter bardzo prestiżowy i jest oczekiwana przez myślę, że całą branżę transportową w Polsce.

Laureatka pierwszej edycji została Scania R. Kolejny, 2012 rok upłynął pod znakiem gwiazdy – Actrosa. Mercedes powtórnie sięgnął po tytuł w 2015 roku za sprawą modelu Arocs. W międzyczasie, w roku 2013, wyróżnienie trafiło do Volvo FH, natomiast rok później na podium błyszczał Renault serii T. W 2016 wyróżniono DAF-a XF Super Space Cab. W kuluarowych rozmowach, przedstawiciele producentów mówili, że na tą nagrodę trzeba naprawdę zasłużyć, nie dostaje się jej okazyjnie. Zresztą jak wynika z regulaminu konkursu, dziennikarze R.P. pośród wielu ofert producentów samochodów ciężarowych szukają takiego, który musi spełnić szereg kryteriów, a najważniejsze to: innowacyjnie użyte, ciekawe rozwiązania techniczne, ekologiczne podejście do technologii, oraz efektywne realizowanie zadań transportowych będące jednocześnie przyjazne kierowcy i przewoźnikowi. Mając na uwadze te wyśrubowane kryteria, w 2017 roku, na pierwszym miejscu umieszczono ponownie Scanię, podobnie jak w pierwszej edycji. Tym razem kapitułę konkursu zauroczył model S 500.

Paweł Paluch – dyrektor ds. marketingu i komunikacji -Master Truck of the Year 2017, jest to bardzo ważna dla nas nagroda. Przyznawana przez dziennikarzy branżowych. 14 redakcji tak że jesteśmy dumni, że fachowcy docenili najnowszy model Scanii. Scanię nowej generacji. Uhonorowany został model topowy model nasz Scania w kabinie S z silnikiem 500 koni. Nie ukrywam, że jest to jedna z kolejnych nagród, wcześniej zostaliśmy nagrodzeni również przez dziennikarzy z tym, że europejskim nagrodą Truck of the Year. Scania nowa Scania otrzymała również nagrodę przyznawaną przez czytelników Polskiego Truckera Ciężarówki roku.

Rozstrzygnięcie Konkursu każdorazowo obwieszczane jest podczas międzynarodowego zlotu Master Truck. Natomiast termin wręczenia nagrody ustala się wspólnie z przedstawicielami wyróżnionej marki i jest to równie doniosłe wydarzenie. Gratulujemy Scanii i już ciekawi jesteśmy, do kogo zawitamy ze statuetką w tym roku.
źródło: naosi.pl